Wednesday, March 11, 2009

AIR!!


Hari ni,aku seperti biasa bangun lewat,
Time nak mandi tu tiba-tiba mak aku cakap takde air..
Aku pun sabar la..buat seminit dua,
Masuk minit yang ketiga,kesabaran aku dah berada dikemuncak
Dengan suasana yang panas terik,bahangnya terasa sampai kehati!!
Aku call member aku,

Aku: Salam Tommy,umah ko ada air x?
Tommy: Wslm,x de,tapi aku dah tadah semalam,nape umah ko x tadah air ke?
Aku: Aah,x tadah.Aku x tau ape2 pun sal ni.Siot tol lah.
Tommy: Aku ni pun,semalam kawan mak aku bagitau,nasib baik la.
Aku: Sampai kul berapa air takde?
Tommy: Aku dengar makan 2,3 hari gak tu.
Aku: ALAMAK!!Ko biar benar?
Tommy: Ntah la..orang bagitau

Aku pun tamatkan la perbualan dengan dia..

Pastu,bagi mendapatkan kepastian,aku pun surf la website2 JBA,newspaper2,dan sebagainya.
Hasilnya,HARAM!Satu pun aku x jumpa sal kes takde air ni!!Da*N!!
Dipendekkan cerita,hari ni aku mandi pagi pukul 5 PETANG!!Tu pun kat umah member ayah aku.Siap tadah2 air lagi tu..
Aku memang bengang betul la hari ni.Puncanya pasal air je..

Kesimpulannya,aku ni kena banyak belajar bersabar,dan yang paling penting,pandai HARGAI AIR!!!!!!!

0 comments: